Συμβουλές για την Εύρεση Μέντορα

Αυτό το κείμενο απευθύνεται στους επισκέπτες που αναζητούν να βρουν κάποιον άνθρωπο για να τους διδάξει την Τέχνη.

Καμιά φορά μας πλησιάζουν άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν την Τέχνη της Μαγείας και προσφέρονται να μας διδάξουν. Το πρόβλημα είναι ότι συχνά, πολλοί από αυτούς είναι ή σκοτεινοί μύστες που αποβλέπουν στο να μας εκμεταλλευτούν, ή επικίνδυνοι ημιμαθείς, ή, πολύ απλά, ψώνια.
Θα πρέπει λοιπόν να είμαστε προσεκτικοί και να εξετάσουμε αυτόν τον άνθρωπο για να δούμε εάν και κατά πόσο θα τον εμπιστευτούμε.
Με την διδασκαλία δημιουργείται ένας σύνδεσμος μεταξύ διδασκάλου και μαθητευόμενου που τείνει να μεταδίδει τα πάθη, τις δυνάμεις, τις φοβίες και φυσικά τις σκέψεις του διδασκάλου στον μαθητευόμενο. Επομένως, θα πρέπει να προτιμήσεις έναν άνθρωπο που σέβεσαι και θαυμάζεις για να σε διδάξει, και ΚΥΡΙΩΣ, έναν άνθρωπο ισορροπημένο!
Τα πρώτα λοιπόν ερωτήματα που θα πρέπει να σου δημιουργηθούν, είναι τα εξής:
– Έχει αυτός ο άνθρωπος μια υγιή και αντικειμενική ιδέα για τον εαυτού του/της; Έχει δηλαδή μια ειλικρινή άποψη για της αδυναμίες και τα προτερήματά του/της; (όλοι έχουμε ελαττώματα και όσοι δεν αναγνωρίζουν τα δικά τους δεν είναι και σε θέση να αυτό-βελτιωθούν)
– Του/της αρέσει ο εαυτός του/της αλλά έχοντας και μια λογική μετριοφροσύνη; (αν μπορείς να τον/την χαρακτηρίσεις ως εγωμανή, αλαζόνα, παρανοϊκό κλπ, τότε η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι σίγουρα «όχι»)
– Αντιμετωπίζει τις καταστάσεις στην ζωή του/της (κυρίως τις δύσκολες) με μια λογική και ισορροπημένη συμπεριφορά;
– Θα ήθελες να μοιραστείς το κάρμα αυτού του ανθρώπου;
Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα θα πρέπει να είναι σε όλα θετική, αλλιώς καλλίτερα να το ξανασκεφτείς!
Μερικές φορές όμως, η ανυπομονησία μας να μάθουμε μας τυφλώνει, και δεν βλέπουμε το υποψήφιο μέντορά μας με αντικειμενικότητα. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να θυμάσαι ότι ποτέ δεν είναι αργά για να αλλάξεις γνώμη, και με το που θα ξεκινήσει η εκπαίδευσή σου, μπορείς να κρίνεις κατά πόσο είναι καλός/καλή μέντορας από τον τρόπο που διδάσκει. Ας δούμε λοιπόν τα χαρακτηριστικά ενός καλού μέντορα:
– Έχει υπομονή!! Το Α και το Ω! Είναι ήρεμος και υπομονετικός μαζί σου!
– Δεν περιορίζεται στην πρακτική της Τέχνης, δηλαδή μόνο στα τελετουργικά και τις γητείες, αλλά σε διδάσκει παράλληλα και φιλοσοφία, ψυχολογία, επιστημονικές θεωρίες κλπ… σου υπενθυμίζω ότι η Μαγεία δεν είναι μόνο Τέχνη, αλλά είναι και επιστήμη.
– Δεν προσφέρει «μασημένη τροφή». Ο καλός διδάσκαλος δεν θα σου δώσει ποτέ τις απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα «στο πιάτο». Τις απαντήσεις στα ερωτήματα όπως «τι είναι Θεός;» «τι είναι ζωή;» «τι είναι θάνατος;» κλπ, θα στις εκμαιεύσει σιγά-σιγά με καθοδήγηση και ατελείωτες συζητήσεις. Αυτές είναι γνώσεις που δεν τις διαβάζεις και τις παπαγαλίζεις, αλλά τις ανακαλύπτεις, τις ζείς και τις συνειδητοποιείς, αλλιώς δεν θα τις κατέχεις ποτέ.
– Έχει Χιούμορ. Το χιούμορ είναι πολύ βασικό προτέρημα των διδασκάλων που έχουν συνειδητοποιήσει ότι για να μάθει κάποιος κάτι θα πρέπει να το διασκεδάζει και όχι να το βλέπει σαν αγγαρεία. Φυσικά, εδώ θα πρέπει να προσέξεις την λεπτή γραμμή μεταξύ χιούμορ και γελοιοποίησης, είτε της Τέχνης είτε δικής σου…
– Σε ανταμείβει ηθικά για τις επιτυχίες και την πρόοδό σου. Το «μπράβο» είναι κάτι που όλοι θέλουμε να το ακούμε που και που. Μας δίνει την δύναμη να συνεχίσουμε.
–  Δεν φοβάται να παραδεχτεί ότι κι εκείνος/η έχει κάνει λάθη κατά καιρούς και διδάσκει αυτά του/της τα λάθη στον εκπαιδευόμενο. Διδάσκει και γενικότερα επίσης από δική του/της εμπειρίες.
– Είναι πάντα διαθέσιμος/η και πάντα σε θέση να σε προστατέψει, χωρίς όμως να είναι και υπερ-προστατευτικός/η… σίγουρα θα σε αφήσει κάποια στιγμή να τα βγάλεις πέρα μόνος σου, αλλιώς δεν πρόκειται να μάθεις ποτέ… θα σε παρατηρεί όμως και από κοντά για να σε «βγάλει από την φωτιά» αν αγριέψουν πολύ τα πράγματα.
– Δεν ζητάει λεφτά για την διδασκαλία του!!
Και τα βασικότερα απ’ όλα:
– Αποζητά τις ερωτήσεις! Ο διδάσκαλος που ζητά τυφλή υπακοή και αρνείται να απαντήσει σε ερωτήσεις, είναι εκείνος που δεν γνωρίζει τις απαντήσεις! Ο καλός διδάσκαλος επίσης, δεν φοβάται να το παραδεχτεί αν καμιά φορά δεν γνωρίζει την απάντηση, και παροτρύνει τον εκπαιδευόμενό του/της να βρούνε μαζί την απάντηση.
– και τέλος, αποζητά την δική σου κριτική για τον τρόπο που σε διδάσκει! Ένα γνωμικό του Ζεν πολύ σοφά λεει ότι το καλλίτερο που μπορεί να κάνει ένας μαθητής για τον δάσκαλό του, είναι να του πει «προσπάθησε κι άλλο, μπορείς να γίνεις καλλίτερος».
Φυσικά, όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι ο μέντορας θα πρέπει να είναι μαλθακός και να σε «κανακεύει». Ίσα-ίσα που και απαιτητικός θα είναι, και θα πιέζει συνέχεια τις δυνατότητές σου στα άκρα για να σε κάνει καλλίτερο, και πονοκεφάλους θα σου προκαλέσει με τις πολύωρες συζητήσεις. Θα πρέπει όμως να ξέρει που να σταματήσει για να «πάρεις μια ανάσα».
Καλή επιτυχία στην αναζήτησή σου για μέντορα, και αν δεν βρεις, μην απελπίζεσαι! Είναι πολλοί αυτοί που μαθαίνουν από τα βιβλία και με δική τους μονάχα προσπάθεια και επιμονή!

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one × three =